Haal meer uit je klantenbestand met emailmarketing

Vervul de behoeftes van je klanten door gerichte communicatie.

Haal meer uit je klantenbestand met emailmarketing

Vervul de behoeftes van je klanten door gerichte communicatie.

Vervul de behoeftes van je klanten door gerichte communicatie.

Emailmarketing

zorgt voor klantbinding, meer conversies en meer sales

Emailmarketing is net als SEO en branding bij veel bedrijven een ondergeschoven kindje. Veel verder dan het versturen van een nieuwsbrief gaan organisaties vaak niet. Er wordt te weinig tijd geïnvesteerd om het potentieel van mailcontact te benutten. Eeuwig zonde, want e-mailmarketing is een van de weinige manieren om direct een bericht naar vele potentiële klanten te sturen en klanten te bereiken in verschillende fases van de customer journey.

De strategie bedenken, doelgroepen segmenteren, automation mails opzetten en bovenal het verzenden van de e-mails valt allemaal binnen het takenpakket van een e-mail marketeer. E-mailmarketing biedt de kans om via relatiebeheer een sterke persoonlijke band met klanten op te bouwen en in te spelen op de wensen van specifieke doelgroepen. Het doel is klantbinding, conversies en sales verhogen. 

Met een e-mail kom je direct binnen in de inbox van jouw klant. Via tablet en telefoon worden je berichten snel en veel geopend. Je bent geen indringer, want mensen kunnen zelf hun voorkeuren aangeven. De interesse in jouw bedrijf of product is er al. Daar kun je gebruik van maken.

E-mail marketing maakt gebruik van de technische mogelijkheden die we anno 2020 hebben. Je kan campagnes inrichten op basis van bijvoorbeeld doelgroepen of acties, zoals een aankoop. De data over de verstuurde mails wordt verzameld en dit kun je analyseren om het proces te optimaliseren. 

Met e-mails kun je iedere klant of groep specifiek benaderen, passend bij zijn profiel, interesses en koopgedrag. Zo bied je elke doelgroep relevante informatie en producten aan. Klanten voelen zich persoonlijk aangesproken en je bouwt een relatie op.

Het versturen van e-mails is gratis, zelfs als je het naar duizenden mensen doet. Door te investeringen in de kwaliteit van de campagnes, haal je meer rendement uit deze vorm van marketing. Gebruik maken van een e-mail marketeer loont!

Voordelen van e-mailmarketing

Je kunt een beroep doen op onze e-mail marketeer voor het opzetten en uitvoeren van e-mailmarketing voor jouw organisatie. Van het opzetten van een e-mailstrategie tot het versturen van de e-mails. Hij neemt het hele proces uit handen.

Onze e-mail marketeer combineert grafisch inzicht met een pakkende schrijfstijl. Naast het bijhouden van de doelgroepen en het versturen van de e-mails analyseert hij de uitkomsten van campagnes om de maximale resultaten te behalen.

Direct contact met de doelgroep, gebruik maken van automatische processen, bouwen aan de relatie met klanten en een rendabele investering; emailmarketing biedt veel voordelen.

Emailmarketeer inzetten?

Het team van VerseKrachten beschikt over een specialist op het gebied van e-mailmarketing. Hij weet hoe je jouw producten via geautomatiseerde e-mails en succesvolle e-mailcampagnes kan promoten. Wil je daar gebruik van maken? Neem direct contact met hem op! 

FAQ

Meest voorkomende vragen over emailmarketing

E-mailmarketing is het verzenden van een commerciële boodschap via e-mail, vaak naar een groep mensen, soms naar individuele personen.

Een e-mail marketeer coördineert en verstuurt e-mailcampagnes naar gesegmenteerde doelgroepen. Bij het opstellen van e-mails maakt hij gebruik van grafische elementen, tekst en het focussen op verschillende doelgroepen om het maximaal aantal conversies en leads uit een campagne te halen. 

Een e-mail marketeer haalt het maximale uit je klantenbestand met doelgerichte en doeltreffende e-mails. Potentiële klanten worden aangemoedigd een aankoop te doen en bestaande klanten worden op hun wenken bediend met e-mails op maat.