Online scoren doe je met een contentstrategie

Bouw aan het imago van jouw bedrijf én genereer meer traffic!

Een contentstrategie helpt je bij het behalen van jouw bedrijfsdoelen

Een contentstrategie is essentieel voor bedrijven die willen beginnen met content of juist meer resultaat willen behalen op dit gebied. Onze contentstrateeg kijkt samen met jou naar de te behalen doelen. Dat content een significante bijdrage kan leveren aan je bedrijfsdoelstellingen weet je inmiddels ongetwijfeld, maar hoe schrijf je goede content? En op welke kanalen moet de content worden gepubliceerd? Het zijn vragen die de contentstrateeg graag beantwoordt. 

Het doel: klanten richting jouw product of dienst loodsen. Hoe? Dat wordt vastgelegd in de contentstrategie. Daarin wordt niet alleen het belang van blogs en social mediakanalen uitgelicht, de strateeg bepaalt – uiteraard in samenspraak – ook welke tone of voice jouw doelgroep aanspreekt en hoe de contentkalender eruitziet. Onze contentstrateeg geeft je handvatten om de doelgroep content met de ‘wow-factor’ te tonen, een onmisbare schakel in het proces naar meer traffic en conversie.

De social mediakanalen worden steeds meer het visitekaartje van jouw bedrijf. De inhoud en de uitstraling van de content zijn steeds bepalender als het gaat om hoe er tegen jouw bedrijf wordt aangekeken. Daarmee is duidelijk dat de content een belangrijke bijdrage levert aan je imago.

Nooit meer lukraak berichten op social media plaatsen in de hoop op wat likes en reacties. Dankzij de heldere vastgestelde boodschap, de zorgvuldig uitgekozen doelgroep, duidelijke formats en de overzichtelijke contentkalender weet je wanneer de content gepubliceerd moet worden.

Een doordachte contentstrategie zorgt ervoor dat je jouw klant op zijn of haar wenken bedient. De onderwerpen en het type content, zoals blogs of korte video’s, zijn doordacht en trekken de aandacht van de doelgroep. De content inspireert, zet aan tot denken of adviseert.

Met de contentstrategie als bijbel werk je toe naar het uiteindelijke doel: meer omzet. Om dat te behalen moeten klanten eerst op jouw website terechtkomen. Content is daarvoor een uitstekend middel. Het inhuren van een contentstrateeg zorgt dus voor een solide basis om jouw doelgroep te bereiken.

Voordelen van een content strategie

Als je content op een goede manier inzet, versterk je het imago van je bedrijf en haal je meer bezoekers naar je website. Om online te groeien en meer potentiële klanten te bereiken heb je structuur nodig in het gebruik van social media, foto’s, video’s en teksten. Een content strategie is de basis van dit alles. 

Waarom een contentstrategie door VerseKrachten?

Heb je hulp nodig met het structureren van jouw contentideeën? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Onze contentstrateeg is gespecialiseerd in het uitwerken van een content marketing plan. In korte tijd maakt hij inzichtelijk hoe content bijdraagt aan het behalen van bedrijfsdoelstellingen. Ook de uitvoering van de strategie is bij VerseKrachten in goede handen. We vullen de contentkalender voor je in en gaan ermee aan de slag!

Dashboard VerseKrachten op laptop

Wat kan onze contentstrateeg voor jou betekenen?

Onze contentstrateeg creëert een constante stroom aan content richting (potentiële) klanten. Wil je jouw doelgroep bereiken met teksten, foto’s en video’s via blogs, social media en e-mail? Het uitwerken van een contentstrategie is de eerste, onmisbare stap. 

Met de unique selling points in het achterhoofd ontstaat er een kant-en-klare strategie waar een contentmarketeer, copywriter, social mediaspecialist of videomaker mee aan de slag kan. Zorg voor een constante stroom aan kwalitatief hoogwaardige content die (potentiële) klanten informeert, inspireert of tot aankoop laat overgaan. En dat keer op keer.

Alex VerseKrachten

Specialist inhuren voor jouw contentstrategie? Maak kennis.

Onze contentstrateeg Alex heeft productie-ervaring en uitgebreide kennis van alle type content en de platformen waarop de content wordt gepubliceerd. Van strategie tot social mediamanagement: hij geeft u de handvatten om met behulp van content meer omzet te genereren.

Alex VerseKrachten

FAQ

Meest voorkomende vragen over contentstrategie
Een contentstrateeg houdt zich bezig met de wijze waarop content wordt ingezet door een bedrijf. In de strategie wordt duidelijk waarom de content wordt gepubliceerd en op welke manier dat moet gebeuren. Een goede contentstrategie is het startpunt voor een content specialist, die de strategie zal uitvoeren op de diverse online kanalen.
Een contentstrateeg maakt duidelijk welke content actief bijdraagt aan het verhogen van de conversie. Dat doet de strateeg aan de hand van doelgroeponderzoek, het opstellen van een contentplanning en het uitwerken van een complete strategie.

Het uurtarief van een contentstrateeg is afhankelijk van kwaliteit, inzetbaarheid en de grootte van het project. Freelance contentstrategen vragen bedragen tot 120 euro per uur, exclusief btw. Het gemiddelde tarief ligt rond de 90 euro. Vanwege de corona-crisis kunnen wij onze diensten tegen een goedkoper tarief aanbieden.

1. Per project 1.000 tot 10.000 euro;
2. Per uur gemiddeld 50 tot 100 euro.

Uiteraard zijn onze tarieven bespreekbaar. Vragen of opmerkingen? Neem contact op met VerseKrachten.

Om te begrijpen wat contentstrategie inhoudt is het belangrijk dat de begrippen content en strategie worden losgetrokken. Content is informatie die je online of offline tot je neemt. Denk hierbij aan teksten, foto’s en video’s. Een strategie binnen marketingcommunicatie is een helder geformuleerde missie waarin wordt stilgestaan bij praktische handelingen om doelstellingen te bereiken. Een contentstrateeg maakt inzichtelijk hoe content kan worden ingezet als tactisch middel om bedrijfsdoelstellingen te bereiken.