We lieten Duijndam Machines scoren in Google

SEO en SEA voor Duijndam Machines

We lieten Duijndam Machines scoren in Google

SEO en SEA voor Duijndam Machines

SEO en SEA voor Duijndam Machines

Duijndam Machines

“Wij willen beter vindbaar zijn.”

Dat was de opdracht waarmee Duijndam Machines aanklopte bij VerseKrachten. De specialist in gebruikte landbouw- en tuinbouwmachines wilde beter zichtbaar zijn in zoekmachines, zoals Google, en meer verkeer naar de website trekken. Dit is hoe we dat regelden.

Onze focuspunten

SEO

SEA

Het plan

Voordat onze VerseKrachten aan de slag gaan, beoordelen we altijd eerst de huidige situatie van de klant en stellen we concrete doelen. Wat willen zij bereiken? Welke producten willen ze goed in de markt zetten? Wat moeten wij daarvoor doen?

In het geval van Duijndam Machines was de combinatie van SEO en SEA de beste methode om te voldoen aan hun wensen. We konden de website door technische verbeteringen voor langere termijn zoekmachineproef maken en tegelijkertijd via betaalde advertenties direct in beeld komen bij de juiste doelgroep.

De aanpak

Goed gevonden worden in Google valt of staat met een goede technische website. Zeker voor een bedrijf als Duijndam Machines, dat met de website met meer dan driehonderd producten opereert in zes verschillende talen, is het belangrijk om de gebruiksvriendelijkheid hoog te houden.

Wij hebben ons daarom in eerste instantie gericht op technische SEO om vervolgens alle product- en categoriepagina’s te optimaliseren. Uit onze analyse bleek dat de basis verbeterd kon worden en we veel winst konden behalen op belangrijke zoektermen. Dit was ook het geval voor de betaalde campagnes, die we optimaal hebben ingericht op basis van de bedrijfsdoelstellingen.

Het resultaat

Zoals Duijndam Machines via onze maandelijkse rapportages kon zien, hebben we gaandeweg het project veel progressie geboekt. De resultaten liegen er niet om.

Resultaten SEO

Google merkte de verbeteringen op. In zes maanden steeg het aantal organische bezoekers met 139%, waarvan +80% meer verkeer op hun product- en categoriepagina’s. Mooie resultaten, maar we gaan door om dezelfde resultaten te behalen voor al hun internationale websites.

Resultaten SEA

Ten opzichte van vorig jaar zijn de maandelijkse conversies gestegen met 119%. Daarnaast is het aan clicks op de website flink gestegen met 211% en de kosten per conversie gedaald. De investering in het optimaliseren van de Google Ads leidt dus tot meer verkopen. Precies zoals we vooraf hadden voorspeld.

Resultaten SEO

Google merkte de verbeteringen op. In zes maanden steeg het aantal organische bezoekers met 139%, waarvan +80% meer verkeer op hun product- en categoriepagina’s. Mooie resultaten, maar we gaan door om dezelfde resultaten te behalen voor al hun internationale websites.

+139%

Organische
bezoekers

+80%

Verkeer
naar
producten

+139%

Organische
bezoekers

+80%

Verkeer
naar
producten

+119%

Maandelijkse
conversies

+211%

Clicks op de
website

Resultaten SEA

Google merkte de verbeteringen op. In zes maanden steeg het aantal organische bezoekers met 139%, waarvan +80% meer verkeer op hun product- en categoriepagina’s. Mooie resultaten, maar we gaan door om dezelfde resultaten te behalen voor al hun internationale websites.

+119%

Maandelijkse
conversies

+211%

Clicks op de
website